اپلیکیشن خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اپلیکیشن خوب چیست؟

این سوال می‌تواند مهمترین سوال قبل از طراحی و ساخت اپلیکیشن باشد. پاسخ به این سوال می‌تواند به شما در طراحی و ساخت یک اپلیکیشن خوب و مناسب برای رونق و توسعه کسب و کارتان کمک کند. در ادامه مقاله تلاش شده است تا خصوصیات و ویژگی‌های یک اپلیکیشن خوب و مناسب را بیشتر بررسی کنیم.


1- اپلیکیشن خوب تناسب موضوع و دسترسی دارد.

یک اپلیکیشن خوب اپلیکیشنی است که با موضوع و نوع کسب و کار مشتری متناسب باشد. یعنی اگر موضوع کسب و کار یک مشتری بازی و سرگرمی است و دیگری فروشگاهی و خدماتی باید در نوع طراحی اپلیکیشن و استفاده از رنگ‌ها و المان‌ها تفاوت قائل شد. نیازهای یک مشتری که طراحاپی یک اپلیکیشن بازی و سرگرمی سفارش داده است با نیازهای مشتری دیگری که سفارش دهنده اپلیکیشن فروشگاهی و خدماتی است، متفاوت خواهد بود و باید به این تفاوت توجه کرد، اگر می‌خواهید اپلیکیشن خوب و مناسب طراحی کنید. همچنین هر اپلیکیشن برای اجرا نیاز به دسترسی به بخشی از امکانات و قابلیت‌های گوشی هوشمند کاربر دارد. مثلا اپلیکیشن پیام رسان نیاز به دسترسی به دفترچه تلفن مخاطب و اپلیکیشن بازی و سرگرمی نیاز به دسترسی به دوربین دارد. بنابراین باید به این مسئله توجه کنید که اپلیکیشن شما طبق موضوعی که دارد به قابلیت‌ها و امکانات مرتبط گوشی هوشمند کاربر دسترسی پیدا کند.

2- نام و لوگوی مناسب و جذاب

برای طراحی اپلیکیشن خوب باید نام و لوگوی مناسب و جذابی برای آن انتخاب شود. چرا که اولین چیزی که توجه کاربر و مخاطب را به اپلیکیشن جلب می‌کند، نام و لوگوی آن است. بنابراین باید نام و لوگویی برای آن انتخاب شود که مخاطب با دیدن آن به موضوع اپلیکیشن پی ببرد. همچنین اگر مشابه موضوع اپلیکیشن شما در بازار زیاد است باید اسمی منحصر به فرد و جذاب انتخاب کنید که مانند اسم‌ آن اپلیکیشن‌ها نباشد. در طراحی لوگوی اپلیکیشن باید از گرافیک و رنگ‌های جذاب استفاده کنید تا بتوانید توجه مخاطب را به دانلود و استفاده از آن جلب کنید.

3- رابط کاربری مناسب

رابط کاربری یا UI سیستمی است که کاربر از طریق آن با اپلیکیشن تعامل و ارتباط برقرار می‌کند. هرچه رابط کاربری یک اپلیکیشن مناسب تر باشد، کاربر می‌تواند ارتباط بهتری با اپلیکیشن برقرار کند. آن چیزی که برای کاربر در هنگام استفاده از اپلیکیشن مهم است، دسترسی آسانتر و بهتر با بخش‌های پراستفاده، سرعت کارکرد و عملکرد بالا و وجود نداشتن شلوغی قابلیت‌ها و امکانات مختلف اپلیکیشن است که همه‌ی این موارد با طراحی و استفاده از یک رابط کاربری مناسب در اپلیکیشن‌ها امکان پذیر است.

4-مصرف باتری کمتر

یکی دیگر از مشخصه‌های یک اپلیکیشن خوب و مناسب مصرف بهینه باتری گوشی هوشمند مخاطب و کاربر است. هر چه اپلیکیشن بهتر، کاربردی تر و با رابط کاربری مناسب تری طراحی شود، باتری کمتری از گوشی هوشمند مخاطب در هنگام استفاده مصرف می‌شود. این یک نکته بسیار مهم در طراحی یک اپلیکیشن است که می‌تواند منجر به حذف آن توسط کاربر از گوشی هوشمند شود.

5-قابل اجرا در تمامی گوشی های هوشمند

این مسئله بیشتر برای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید وجود دارد چرا که در سیستم عامل ios تنها یک نوع گوشی وجود دارد. در هنگام طراحی اپلیکیشن اندروید باید به این مسئله توجه کنید که با توجه به گستردگی حضور گوشی‌های هوشمند در این بازار باید اپلیکیشنی طراحی کنید که در تمامی آنها قابلیت اجرا و استفاده داشته باشد. همچنین این اپلیکیشن بتواند در هنگام زنگ خوردن گوشی و یا مواقع دیگر با سایر برنامه‌ها ارتباط مناسبی برقرار کند و به کار خود پس از ایجاد وقفه ادامه دهد.

منبع: سایت موبی سافت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *