تأمین محتوا
واحد تولید محتوای آویژه از ۱۳۹۵ کارش را شروع کرد و تاکنون توانسته حدود ۵۰ هزار عنوان محتوا را برای رده سنی خردسال، کودک و نوجوان و بزرگسال، در زمینههای مختلف تدوین، جمعآوری و تولید کند، حوزههایی مانند آموزش علوم تخصصی، زبانهای خارجی، مدیریت دانش، روانشناسی، سرگرمی، سینما، مستند حیاتوحش، مستند علمی، ورزش، انیمیشن، موسیقی، داستان کوتاه، آشپزی، راهکارهای زندگی، محیطزیست، سلامت و پزشکی، حقوق جزایی و کیفری. واحد تولید محتوای آویژه با نویسندگان، مترجمان، کارشناسان فن، تولیدکنندگان داخلی و خارجی همکاری میکند و قصد دارد با ارائه محتوای باکیفیت و جذاب، تجربهای متفاوت از سرگرمی، آموزش و اطلاعرسانی برای مخاطبان خود در سطح وب و اپراتورهای تلفن همراه رقم زند.
محتوا چیست؟
محتوا ساختاری است که امکان ویرایش دارد و قرار است از راه بستری ارتباطی یا رسانهای در قالب متن، صوت، تصویر یا ویدیو باهدف یادگیری، توسعه، ایجاد خلاقیت یا سرگرمی به دست مخاطب برسد. محتوا دربرگیرنده اطلاعات مفید یا جالبی است که پیامی را به مخاطب منتقل میکند. محتواهای علمی، خبری، ادبی، هنری یا سرگرمی در قالبهای مختلفی تولید میشوند و در محیطهای حقیقی و مجازی مخاطب خود را پیدا میکنند. پس میتوانیم بگوییم محتوا عنصری کلیدی و زیرساختی است و نقش پررنگی در برقراری ارتباط با مخاطب دارد.
زنجیره تأمین محتوا در آویژه
در حال حاضر تولیدکنندگان محتوا با بهکارگیری جامعه علمی و هنری کشور، اقدام به تولید محتوا در حوزهها و قالبهای مختلف، برای کاربرانی از سنین و پیشینه متفاوت میکنند.
ولی در بیشتر موارد به علت مشکلات موجود در نحوه نگهداری اطلاعات و نوع انباشت آنها و حتی حفظ مالکیت مادی و معنوی آنها و از طرفی پرهزینه بودن حضور درصحنههای دیجیتال، زنجیره تأمین و توزیع محتوا در همین قسمت متوقف میگردد و محتوای معتبر به دست مخاطب خاص خود نمیرسد.
اما واحد تأمین محتوای آویژه بهعنوان یکی از تجمیع کنندگان فعال محتوا میتواند هم به نیاز کاربران پایانی پاسخ دهد و هم راهکارهای مناسبی برای کسب منافع تولیدکنندگان محتوا و ارائهدهندگان خدمات در حوزه محتوا ارائه نماید و درعینحال در جهت گسترش و ارتقاء توسعه کسبوکار محتوا حرکت کند.